3 Ağu 2014

Bir Bayram Yemeği; Üzlemeli Pilav & Zerde

     Ramazan Ayı'nı beklerken bayram da geldi geçti. Daha sırada paylaşılmayı bekleyenler var ama benim derslerim yüzünden bir türlü sıra gelmiyor diğerlerine. Hazır pilavın fotoğrafı elimdeyken paylaşmak istedim. Üzlemeli pilav Ramazan Bayramı'nda, düğünlerde, davetlerde yapılırmış çok eskiden beri. Üzlemesi aslında ciğerle veya etle yapılırmış. Ben ciğerden nefret ettiğim için annem onun yerine ceviz koymayı tercih ediyor. Çocukken sevmezdim, şimdiyse büyük bir iştahla yiyiyorum. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.

     Ben sadece üzlemeli pilavın tarifini paylaşmak istiyorum. Zerdeyle pek aram olmadığı için annemden tarifini isteme gereği duymadım.

Üzlemeli Pilav

Üzleme Malzemeleri:

  • 1 su bardağı nuhut
  • 1 su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
  • 1 su bardağı üzüm pekmezi
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Üzleme'nin Yapılışı:

  • Islatılmış nohutların kabukları soyulup ikiye bölünür ve pişirilir. (Pekmez eklenince sertleşeceği için çok iyi pişmesi gerekiyor.)
  • Yıkanan üzümler de eklenip birlikte pişirilir
  • Pekmez ve cevizi de eklenir ve malzemeler pekmezi çekip pekmezin kokusu gidene kadar pişirmeye devam edilir.
  • Son olarak da tereyağı eklenir.


Pilav Malzemeleri:

  • 3 su bardağı pirinç
  • 250 gram tereyağı
  • 5 su bardağı su (su miktarı kullandığınız pirince göre değişebilir)
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

  • Tereyağıyla pirinç kavrulur.
  • Tuzu ve suyu eklenir pişmeye bırakılır.
  • Pişen pilav dinlenmeye bırakılır.

Servis tabağına önce pilav koyulur üzerine üzlemesi güzelce serilerek servis yapılır.


Zerde...


Neden fotoğraflar böyle çıkmış anlamış değilim. Telefonda gayet güzel ve net görünüyordu. Bayram bittiği ve pilavla zerdeden eser kalmadığı için yenisini çekemiyorum. :( üzgünüm

2 yorum :

  1. tarifiniz sayesinde yaptım ve harika oldu ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun efendim :) teşekkür ederim sizin de ellerinize sağlık

      Sil