9 Eki 2013

Yumurtalı Patates (Kahvaltı)

Yumurtalı patates kahvaltıda yemeyi en çok sevdiğim yiyecektir. Fotoğrafta gördüğünüz yumurtalı patatesi annem babam için yapmış. Babam da sağolsun süslemiş çekmiş benim için :) Çok malzeme gerektirmeyen pratik bir tarif. 
Annem görüntüsü güzel olsun diye kırmızı biber doğramış içerisine. İsterseniz biber yerine maydanoz ekleyin.


Üst kısımda görünen tırnaklı ekmek/pide

  Malzemeler:
  • 2 patates
  • 2 yumurta
  • Maydanoz
  • Tuz

Yapılışı:
  • Patateslerin kabuğunu soyup küp küp doğrayın.
  • Tavaya/tencereye (çelik olmasın) 2 yemek kaşığı kadar yağla birlikte yıkayıp süzdüğünüz patatesleri kayun, tuzunu da serpip ara ara karıştırarak pişirin. (Biber eklemek isteyen patateslerle birlikte biberi eklesin.)
  • Pişmiş olan patateslere yumurtaları da kırıp(sarılarını patlatın) karıştırmadan pişmeye bırakın. 
  • Yumurtalar da pişince ocaktan alıp doğramış maydanozu ilave edip karıştırın.
  • Servis yapacağınız tabağa alıp üzerine pul biber gezdirin. 


10 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. bayilirim yumurtali patatese, cok güzel görünüyor ellerinize saglik...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende bayılıyorum bu lezzete.
      Benden de sevgiler...

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir sunum böyle ellerinize emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Babamın eseri, pek meraklıdır kendisi.

      Sil
  4. Ben bunu her öğün yiyebilirim:)) nefis görünüyor afiyet olsun size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yiyebilirim, hiç bıkmadan :) teşekkür ederim

      Sil
  5. harika görünüyor. hem de nasıl doyurucu sağlıklı :)
    ilk kez geldim bloguna hoşgelmişim :))) bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tadı da harika.
      Hoşgeldiniz

      Sil