4 Eyl 2013

Sodalı Kek

     Evde süt veya yoğurt olmadığı zamanlar imdadınıza yetişecek bir tarif. Oktay Usta'dan sodalı kek...



Malzemeler:

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 çay bardağı sıvıyağ
200 ml maden suyu (soda)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2  yemek kaşığı kakao
aldığı kadar un







Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri iyice köpürtün.
Sıvı yağı ve maden suyunu ekleyip 2 dk kadar çırpın.
Daha sonra kabartma tozunu ve vanilyayı bir miktar un ile eleyerek çırpın.
Azar azar elenmiş un ilave edin ve kaşık yardımıyla karıştırın.
Karışımı yağlanmış tepsiye dökün. Bir kepçe kar ayırın.
Ayırdığınız karışıma 2 yemek kaşığı kakaoyu eleyerek ilave edin.
İyice karıştırıp tepsideki kek hamurunun üzerine gezdirin. Dilerseniz kaşıkla şekil verin
150 derece ısıtılmış fırında pişirin. (saate bakmayı unuttum o yüzden kaç dk'da piştiğini bilmiyorum)

Afiyet Olsun!...

6 yorum :

  1. Ellerine sağlık ben bu keki ilk yediğimde çok beğenmiştim.
    sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de ilk defa yaptım misafirlerimiz de çok beğendi.

      Sil
  2. Selam çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık :) takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam. Teşekkür ederim

      Sil