17 Ağu 2013

Cilt Bakımı: Yoğurtlu Maske

Kısa bir aranın ardından tekrar merhaba. Ramazan, Bayram derken bir türlü fırsat bulamadım. Blog yazmak zor işmiş. Önceleri bazı bloglarda okurdum "aman canım ne zor olacak yazıp paylaşacaksın" işte derdim. Maalesef öyle değilmiş işin içine girince anladım. Eee malum havalar da çok sıcak olunca içimden hiç bir şey yazmak gelmiyor. 


*******
     Uzun süredir yüzüme maske yapmak istiyordum. Cildim hassas olduğu için biraz tereddüt ediyordum. Bu güne kadar da yüzüme hiç bir şey sürmüşlüğüm de yok. Öğlen vakti kurstan dönerken gölge bir yer bulamadığım için güneş altında yürümeye mecbur kaldım. Doğal olarak güneş yüzümü azıcık yaktı. Yüzümdeki kızarıklığı gidermek için yoğurt süreyim dedim. Ablam sivilceleri için yüzüne limonlu+yoğurtlu maske yapıyordu. Bende de sıcaktan sivilceler olmaya başlayınca içine azıcık zeytinyağı ilave edip yüzüme uyguladım. Olumlu sonuç alınca paylaşmak istedim. 

Yoğurt: Cildi temizler, nemlendirir, canlandırır. Akne oluşumunu engeller, gözenekleri açar.
Limon: Cildi sıkılaştırır, serinletir, canlandırır. 
Zeytinyağı: Yüzdeki kırışıklıkların tedavisinde ve saç dökülmesinde kullanılır. Cildin nem oranını dengeler, gençleştirir. Parlaklık verir.
Fotoğrafsız geçmeyim dedim internetten alıntı yaptım


1 tatlı kaşığı süzme yoğurt
5-6 damla limon suyu
1 çay kaşığı zeytinyağı



     Malzemeleri karıştırıp yüzünüze masaj yaparak yedirin. 15 dakika bekledikten sonra ılıktan biraz soğuk suyla durulayın. Ben bu aşamada zeytinyağlı sabun kullanıyorum. Bu karışımı haftada 1 kez uygulayın. Ben daha sonra yağlı yüz kremi kullanıyordum fakat yazın bu sıcağında hiç tavsiye etmem.

4 yorum :

  1. En güzel ve besleyici maskelerden birini paylaşmısın canım teşekkürler kesinlikle evde yapılanların yerini tutamaz hiç bir ürün diye düşünüyorum evde yapılmıyorsa da onun kullanılması uygun olmadığını düşünüyorum Allahım eczayı avucumuza koymuş istifade etmemiz dileğiyle sevgiler :)

    Not not: Kelime doğrulamayıkaldırırsan yorum sayının da artması muhtemel sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... Pek güvenmiyorum ben de onlara içerilerinde kim bilir cildimize zararlı kaç kimyasal madde var.
      Uyarı için teşekkürler. hemen düzeltiyorum. Bazen okunmayacak şekilde yorumlar yapılıyor o yüzden etkin haldeydi. Benden de sevgiler...

      Sil
  2. Canım tarif için teşekkürler yoğurt kaşıntı yapmıyor değil mi yüzde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, sadece ilk sürüldüğü zaman hafif bir kaşıntı oluyor birkaç saniye içinde geçiyor.
      Yalnız sivilce varsa azıcık yakabilir limondan dolayı.

      Sil