14 Tem 2013

Nasıl Zayıfladım: Zayıflamak İsteyenlere Küçük Bir Öneri

Merhabalar,Kendi uyguladığım zayıflama formülünü sizlerle de paylaşmak istedim. Eğer çevrenizde bir diyetisyen yoksa ve ya bir diyetisyene gitme imkanınız yoksa bu formül gerçekten çok işe yarayacak. Ben bir diyetisyene gitmedim. Bunun nedeni bulunduğum yerde bir diyetisyenin olmaması hem de benim öyle kısıtlamalara gelemem. Yani şöyle söyleyeyim diyetisyenlerin şu büyüklükte peynir, bilmem kaç tane zeytin, falan saatte falan menü, falan saatte meyve ye demelerine, en önemlisi de tatlı yeme meyve ye demelerie dayanamam. O yüzden üç yıl kadar önce bu diyeti uyguladım. Gördüm ki zayıflamak o kadar da imkansız değilmiş. Kilo vermeye ilk önce ruhsal yönden kendinizi hazırlayın, böylece daha başarılı olursunuz. En önemlisi de yemeğe BESMELE ile başlamak.


  • Kesinlikle kilonuzu kafanıza takmayın ve kendinizi sevin
  • Zayıflamayı gerçekten isteyin ve bunu başaracağınıza inanın
  • Yemek yiyeceğiniz zaman "gerçekten aç mıyım?" diye sorun kendinize
  • Yemeği düşünmeyin buna engel olamıyorsanız kitap, dergi, gazete gibi şeyler okuyun
  • Cips, kola gibi yiyecek/içeceklerden uzak durun
  • Bol bol su için (suyun çok soğuk olmamasına dikkat edin ve bir defada içmek yerine yudum yudum için)
  • Lokmalarınızı küçük alın, yavaş ve çok çiğneyin (eğer hızlı çiğnemenize engel olamıyorsanız garip gelebilir ama sayarak çiğneyin bu sizi yavaşlatacaktır)
  • Her yemekten önce ve yemek aralarında su içmeyi ihmal etmeyin
  • Uykunuz düzenli olsun erken kalmaya özen gösterin
  • Canınızın istediğini küçük porsiyonlarla yiyin
  • Ekmeği azaltın (ben sadece kahvaltıda 1-2 dilim ekmek tüketiyorum)
  • Hareketli olun, yürüyüş yapın, egzersiz yapın, günde elli defa mekik çekin
  • Tuzdan uzak durun
  • Bol yeşillik ve salata tüketin

Ben bunların dışında her yemekten önce 1 tatlı kaşığı kadar tahin+pekmez veya reçel yada 1 dilim tatlı yerdim . Bu sayede daha az yemek yerdim yalnız bunu herkese tavsiye etmem. Çünkü birçok insanda tatlı kilo yapıyor. Ben bununla 76 kilodan 60 kiloya kadar düştüm. Kilo verirken boyunuzu ve kemik yapınızı da dikkate almanız lazım. İri yapılı ve uzun bolu biriyseniz çok zayıflamak size yakışmayacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder